szn

Lilypie Kids Birthday tickers

2009. március 10., kedd

163. Fácánfasírt baba módra


Szerencsénk van, mert apukám egyik legjobb barátja vadászik, így viszonylag gyakran jutunk vadhúshoz, többek között fácánhoz is.
Már hétvégén kivettem a fagyasztóból a korábbi fácánlevesből gondosan kiporciózott husidarabokat. Ma délután pedig megcsináltam a családilag kitervelt babafasírtot.
A levesben már korábban megfőtt húst a hagyományos húsdarálón ledaráltam, nem volt egyszerű, de sikerült. Dorka tátott szájjal nézte a jelenetet, remélem, nem azért, mert annyira bénának tartott, hanem mert még sosem látott ilyen szerkezetet :)


Persze nem kellett sok hozzá, hogy észrevegye, érdekes fogantyú esik a keze közelébe :)


Ezek a jelenetek azért is kedvesek nekem, mert ezt az asztalt (is) a dédnagyapám készítette, és a nagymamámnál állt a konyhában. Sajnos Dorkával egyikük sem találkozott már...
A fasírthoz visszatérve, a jó nagy maréknyi darált húshoz tettem 1 db beáztatott zsemlét, 2 db tojássárgáját, 1 db kis vöröshagyma felét, 1/2 gerezd fokhagymát, kevés sót. Kihagytam a receptből a tojásfehérjét és a borsot. Ezután kiskanállal kis gombócokat gyúrtam, és olajban kisütöttem.




Nem gondoltam volna, de a jó adag comb mellett sült krumpli után még befért 1,5 kis fasírt a babapocakba :)

Nincsenek megjegyzések: